29 okt 2011

Coachingsprofiel


De kracht van coaching zit in de kunst van gespreksvoering. We praten veel en zeggen doorgaans weinig. Hoe lang is het geleden dat jij een gesprek hebt gehad waarin jij precies kon aangeven hoe jij het ziet, wat jij wil en wat jij denkt dat je tegenhoudt? Zo'n gesprek waarna je je eigen gedachten op orde hebt, alleen jouw doel centraal stond, je alles weer scherp ziet en de ballast achter je laat.

Frisse lucht in je hoofd!

Het maakt niet of het gaat om het bereiken van zakelijke of persoonlijke doelen. Die zijn niet los van elkaar te zien. De clou is dat je uitvindt wat je wilt en zicht krijgt hoe je eigen gedachten jezelf en je omgeving positief of negatief beïnvloeden in het realiseren van je doelen.

Coachingsstijl
Mijn coachingsstijl bestaat uit een mix van socratische gesprekvoering, intuïtie, humor, relativeringsvermogen en zakelijke en filosofische inzichten. Ik luister naar wat je zegt en wil en geef je feedback op wat ik zie en hoor. Doorgaans verfrissend, mogelijk verrassend.

Passie
Ik ben geboeid door het ongekende potentieel van mensen en tegelijk het vermogen waarmee mensen zichzelf in een houtgreep houden. Het is mijn passie om mensen te helpen hun doelen te bereiken en zelf gecreëerde hinderenissen op te lossen.

Referenties
Mijn clientèle is even divers als het soort vraagstukken waarvoor een beroep op mij gedaan wordt. Doorgaans heb ik coachingsrelaties met bestuurders, directies, management en professionals in overheids- en adviesorganisaties. De vraagstukken variëren en komen tegelijk in essentie m.i. op universele problematiek neer, persoonlijke effectiviteit. Naast individuele coaching begeleid ik tevens directie- en managementteams.
Referenties zijn op verzoek te overleggen.

Achtergrond
Vanaf mijn jeugd ben ik geïnteresseerd in alles wat met filosofie en psychologie te maken heeft. Door de veelheid aan onderwerpen waarin ik me verdiept heb ben ik een soort rode draad in de verschillende stromingen gaan zien. Geen rocket sciences, wel essentieel. Professioneel heb ik een uitgebreide achtergrond in de advieswereld (verandervraagstukken), publieke domein, commercie, ict en risicomanagementvraagstukken.

Voor mijn persoonlijke ontwikkeling heb ik verschillende trainingen gevolgd op het vlak van leiderschap en effectiviteit. Daarnaast denk ik dat de praktijk de beste slijpsteen is.

Contact
Laat me weten als ik iets voor je kan betekenen, sderingh@deloitte.nl

Geen opmerkingen: